آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک کمتر از هفت سال از پوشش خدمات درمانی رایگان در مشهد هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قوطی شیر خشک معمولی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زلزله ۴.۵ ریشتری در سمنان (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم گرما در استان تا پایان هفته رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی | خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی
سرخط خبرها

محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد!

  • کد خبر: ۲۲۸۷۷۴
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد!
اسامی محبوب برای نامگذاری کودکان در بریتانیا منتشر شد و نکته جالب در آن قرار داشتن نام محمد در رتبه دوم و خروج نام هری برای اولین بار پس از ۲۰ سال از بین ۱۰ نام برتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر آمار ملی بریتانیا آخرین داده‌های نام نوزاد خود را منتشر کرده است که محبوب‌ترین و نامحبوب‌ترین نام‌ها در این کشور را نشان می‌دهد.

هری، هنری، مگان و آرچی از جمله اسامی هستند که پیش از این در بریتانیا محبوب بودند، اما دیگر مردم اقبالی به گذاشتن این نام‌ها برای فرزندان تازه متولد شده خود ندارند.

هری از سال ۲۰۰۴، زمانی که در رتبه یازدهم قرار گرفت، پیوسته در بین ۱۰ نام برتر بریتانیا قرار داشته است. با این حال، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ این نام از محبوبیت خارج شده و اکنون در رتبه پانزدهم قرار دارد.

نوح (Noah) پس از قرار گرفتن در رتبه اول در سال ۲۰۲۱ به جای اولیور، اکنون برای دومین بار محبوب‌ترین نام کودکان است و پس از آن نام‌های محمد و جرج قرار دارد و اولیور به رتبه چهارم رفته است.

همچنین در بریتانیا نام اولیویا از سال ۲۰۱۶ تاکنون هر ساله محبوب‌ترین نام دختران بوده است و آملیا و ایلا نیز بدون تغییر نسبت به سال قبل در رتبه دوم و سوم محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته اند. اولیویا به طور مداوم از سال ۲۰۰۶ به این طرف به عنوان یکی از سه نام محبوب قرار گرفته و در سال اخیر نیز به جز لندن که نام آملیا در آن محبوب‌ترین بوده، در تمامی مناطق بریتانیا اول بوده است.

تنها نام جدید بین ۱۰ نام برتر دخترانه در بریتانیا ایزابلا است. تئودور، تئو و فردی نیز سه نام جدید محبوب بین ۱۰ نام برتر پسران در بریتانیا محسوب می‌شوند که جایگزین هری، آرچی و هنری شده اند.هری یکی از معدود نام‌هایی در بریتانیا است که از سال ۱۹۰۴ به طور مداوم در بین ۱۰۰ نام برتر قرار داشته است. با این حال، از سال ۲۰۱۸ تا کنون ۴۶.۷ درصد کاهش نام گذاری را شاهد است. کاهش نام ویلیامز نیز در این کشور چشمگیر بوده و کاهش ۴۰.۱ درصدی را در چند سال گذشته نشان می‌دهد.

علیرغم افزایش محبوبیت اولیه نام مگان در بریتانیا پس از نامزدی شاهزاده هری با مگان مارکل، اکنون این نام دومین کاهش نام برای نوزادان دختر را با کاهش ۸۳ درصدی نشان می‌دهد. الیزابت تنها نام دخترانه‌ای در بریتانیا است که هر ساله در بین ۱۰۰ نام برتر این کشور قرار داشته، اما نام چارلز امسال برای اولین بار از بین ۱۰۰ نام محبوب خارج شد.

تجزیه و تحلیل‌ها همچنین نشان می‌دهد که در مورد نام دختران، بیشترین کاهش محبوبیت مربوط به الکسا بوده است که از سال ۲۰۱۸ در بحبوحه شهرت آن به دلیل نامگذاری برای دستیار مجازی آمازون رونق گرفت، اما اکنون کاهش ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

نام فاطیما و نوا نیز در میان ۱۰۰ نام محبوب جدید در بریتانیا قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->